Koszyk Twój koszyk jest pusty ...
» FAQ - Często zadawane pytania i odpowiedzi

Dane Kontaktowe

Multi-Com Tomasz Wódz
ul. Juliusza Słowackiego 49
97-300 Piotrków Trybunalski
NIP 7711032133


Pn-Pt  9:00 do 18:00
So 9:00 do 13:00

tel. 44 647 13 35
Przyjmowanie zamówień
Porady w doborze sprzętu
Informacja o zamówieniach


Pn-Pt  9:00 do 18:00
So 9:00 do 13:00
tel. 446 488 444
Serwis - informacje serwisowe
Informacje o naprawie
Porady w doborze sprzętu
Przyjmowanie zamówień

 
Pn-So: 8:00 do 20:00
mobile: 699 126 373
Porady w doborze sprzętu
Porady serwisowe
Przyjmowanie zamówień

e-mail:
mc@mc-sklep.pl

Godziny działania
e-sklepu 24h

 

Nasze nowości

Polecamy

1234

Producenci

Promocje

LP12V90AH (12V/90Ah) akumulator litowy LiFePo4 do silnika elektrycznego

LP12V90AH (12V/90Ah) akumulator litowy LiFePo4 do silnika elektrycznego3 389,00 zł2 989,00 zł brutto2 430,08 zł netto

Silnik Minn KOTA Endura 55Lbs MAX

Silnik Minn KOTA Endura 55Lbs MAX2 099,00 zł2 039,00 zł brutto1 657,72 zł netto

Silnik do łódki elektryczny HASWING Osapian L-LONG 45Lbs

Silnik do łódki elektryczny HASWING Osapian L-LONG 45Lbs774,00 zł749,00 zł brutto608,94 zł netto

PONTON KOLIBRI KM-280PP Szary

PONTON KOLIBRI KM-280PP Szary1 961,00 zł1 639,00 zł brutto1 332,52 zł netto

Akumulator GLP 110Ah DUAL (2 x 55Ah) 16,3kg x 2szt Deep Cycle

Akumulator GLP 110Ah DUAL (2 x 55Ah) 16,3kg x 2szt Deep Cycle1 058,00 zł1 018,00 zł brutto827,64 zł netto

Fluorocarbon SLR 75m Maver SMART Nowość!!!

Fluorocarbon SLR 75m Maver SMART Nowość!!!65,00 zł59,00 zł brutto47,97 zł netto

FAQ - Często zadawane pytania i odpowiedzi

Jak działa manetka obrotów w silniku 2HP, Protruar - G 3.0, G 4.0?


Manetka obrotów silnika posiada regulację obrotów płynną w przód jak i w tył.
Wewnątrz jest zainstalowana sprężyna która jest odpowiedzialna za jej powrót do punktu zero po puszczeniu ręką manetki.
Rumpel posiada kluczyk/zrywkę który po wsadzeniu w otwór blokuje manetkę w siedmiu lub dziewięciu pozycjach (w zależności od posiadanej wersji manetki).
Kluczyk ten ułatwia pływanie nam w taki sposób że trzymając rumpel nie musimy wywierać dużej siły na manetkę obrotów.
Dodatkowo do kluczyka jest dołączona linka spiralna z karabińczykiem, którą podpinamy pod siebie (kamizelka ratunkowa, spodnie, rękaw) chodzi o to by po wypadnięciu z łodzi, manetka powróciła do punktu zero, a łódź się zatrzymała.
Sprężyna w manetce jest na tyle mocna że przy wpiętym kluczyku i pozostawionych dużych obrotach bez naszej kontroli odbije w ku zeru, chodzi o bezpieczeństwo by nie pozostawiać silnika bez naszej kontroli.

 

Czy silnik 2HP, Protruar - G 3.0, G 4.0 ma płynną regulację obrotów czy biegi?


Silnik posiada płynną regulację obrotów i dodatkowo po wsadzeniu kluczyka/zrywki mamy do dyspozycji siedem lub dziewięć zapadek blokujących obroty ilość jest uzależniona od modelu rączki.
Zapadki mechaniczne zazwyczaj nie pokrywają się z regulacją elektryczną, jest to zjawisko normalne, może być tak że obroty zaskoczą na zapadce drugiej jak i trzeciej, lub może być tak że na pierwszej.
Tak samo może być z górną skalą obrotów, że przyśpieszanie skończy się na zapadce siódmej czy ósmej jak i może skończyć się na dziewiątej, związane jest to z tolerancją produkcji potencjometrów, i montażem wewnątrz rączki.
W silnikach z płynną regulacją jest tak że zakres regulacji elektryczny zazwyczaj jest krótszy niż zakres mechaniczny, podobnie do pedału gazu w samochodzie.

Czy można przewozić silnik zamontowany na łódce?

Silnika nie wolno przewodzić zamontowanego na pawęży łodzi / pontonu, podczas takiego przewożenia może dojść do uszkodzeniem mocowania silnika (złamaniem mocowania).
Dodatkowo przyczepki do przewożenia łodzi nie są wyposażone w amortyzację, drgania przenoszą się na silnik i powodują luzowanie się styków, połączeń co przekłada się na awarie elektryczne wewnątrz silnika.
Najbezpieczniejszym sposobem przewożenia jest umieszczenie silnika w bagażniku samochodu, dobrze jest pod silnik podłożyć karimatę lub koc, można do tego wykorzystać kamizelkę asekuracyjną.

Jak przechowywać silnik i gdzie? po skończonym pływaniu:

Silnik należy zdemontować z łodzi, wytrzeć do sucha, jeśli silnik był używany w wodzie słonej, to należy silnik opłukać wodą słodką, następnie wytrzeć do sucha i przechowywać w miejscu suchym bez kondensacji pary. Co kilka wypłynięć należy przesmarować kolumnę silnika silikonem / wazeliną w sprayu.
Nie wolno pozostawiać silnika na noc w łodzi!
Przy częstym użytkowaniu silnika, raz na tydzień należy silnik pokryć silikonem / wazeliną w sprayu.

Mam drgania silnika, co zrobić?


Drgania / Wibracje silnika: często otrzymuję pytania o drgania i wibracje silnika, ogólnie konstrukcja silników elektrycznych wygląda tak że silniki elektryczne posiadają cienką kolumnę która jest podparta tylko w dwóch miejscach na mocowaniu pawęży, dodatkowo nie pomaga to że są to tulejki z tworzywa sztucznego osadzone luźno by silnik dał się lekko skręcać.
Silniki są dość pokaźnych mocy i posiadają duże obroty, dodatkowo średnice śrub są stosunkowo spore do całości mocowania co przekłada się na drgania i wibracje.
Kiedy mamy się martwić wibracjami? jeśli wysunięty rumpel na maksimum drga w takim stopniu że skacze na bok po centymetrze w prawo i lewo, to nie jest dobrze! w takim przypadku musimy znaleźć przyczynę tego stanu, najpierw sprawdzamy czy głowica silnika z rumplem nie poluzowała się na mocowaniu z kolumną, jeśli jest dobrze to przechodzimy do kontroli silnika, odkręcamy śrubę i włączamy silnik w wodzie bez śruby, i przy tak uruchomionym silniku nie powinno być żadnych drgań, jeśli by występowały to jest problem z silnikiem i silnik należy przesłać do serwisu.
W przypadku prawidłowej pracy silnika, sprawdzamy klin śruby czy nie jest skrzywiony, skrzywiony klin ustawi śrubę pod kątem i drgania będą znaczne.
Prosty klin oznacza że przechodzimy do sprawdzenia samej śruby, czy łopatki nie mają ubytków w postaci otarć, zawadzeń o dno czy kamienie.
Jeśli śruba jest w stanie dobrym to musimy sprawdzić ją zakładając na oś silnika i po dokręceniu zestawu montażowego śruby powoli palcem na wyłączonym silniku obracamy ją dookoła i sprawdzamy czy obraca się osiowo względem obudowy silnika  (czy nie posiada bić). jeśli ten test przeszła dobrze to robimy sprawdzenie śruby już na płaszczyźnie płaskiej czy łopatki śruby są na tej samej wysokości od powierzchni, kładziemy śrubę płasko i dokładamy miarkę od powierzchni do zewnętrznej strony łopatki, ten wynik porównujemy z resztą łopatek.
Śruby w silnikach elektrycznych są wykonane z tworzywa sztucznego, kompozytów itp. dodatkowo może nastąpić taka sytuacja że przewoziliśmy silnik w bagażniku i coś nam przygniotło silnik, płat śruby i ona się nam odkształciła, a łopatka o innym kształcie będzie już wprowadzać zakłócenie w pracy silnika, szczególnie powinno się uważać na silniki z wieloma łopatkami, silnik położony na boku zawsze leży na jednej lub dwóch łopatkach, co przy dużej temperaturze jest powodem odkształcenia łopatki, łopatek, czasami jest problem ze złym odlewem śruby (brakiem wyważenia) ale są to małe niedoważenia, znacząco nie wpływające na pracę silnika.
Ogólnie silniki elektryczne powyżej mocy 35Lbs i powyżej biegu trzeciego mają tendencję do drg
ań.


Zakładanie śruby, w otwór ośki silnika wsuwamy klin - ważne by klin wystawał z ośki po tyle samo z jednej co z drugiej strony! Nie może być takich sytuacji że klin z jednej strony wystaje milimetr czy dwa milimetry więcej niż z drugiej strony ośki! Nierówne wystawanie klina spowoduje że śruba po dokręceniu będzie się kręciła nierównomiernie - łopatki śruby będą falowały, co przełoży się na duże drgania całego silnika i drgania / burczenia na łodzi. 

Jak długą żywotność mają szczotki silnika?

Szczotki w elektrycznych silnikach zaburtowych mają długą żywotność, przy pływaniu 2-razy w tygodniu, przez 6-miesięcy w roku, powinny wytrzymać około 10 / 15Lat. Oczywiście jest to uzależnione od stylu pływania, czy pływamy na pełnej mocy, czy na biegach pośrednich i jak te biegi zmieniamy. 
Są oczywiście wyjątki, jak do silnika dostanie się woda, dla przykładu: wpłyniemy w żyłkę lub plecionkę, to wtedy szczotki skończą się nawet w 2 / 4godziny.
Nie jest to problem, ponieważ silniki szczotkowe są tanie w naprawach względem silników bezszczotkowych, które generują spore koszty naprawy, wiąże się to z tym że konstrukcja takich silników jest modułowa bez możliwości naprawy poszczególnych modułów, i brak możliwości podstawienia modułów od innych producentów.
Przy silnikach bezszczotkowych warto wybrać Markę która jest od lat na rynku i posiada serwis pogwarancyjny!
To że posiadamy gwarancję na silnik to nie oznacza że jak wpłyniemy w plecionkę czy żyłkę i nabierzemy wodę, a skutkiem będzie uszkodzenie któregoś z elementów silnika, to gwarant nam silnik naprawi w ramach gwarancji!!! Niestety ta naprawa nie kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej. Jeśli istnieje serwis pogwarancyjny dla danej Marki, to taki silnik, serwis przywróci do działania, ale jeśli takiego serwisu nie ma, to silnik jest do wyrzucenia!
Niestety ale na Polskim rynku jest kilka Marek silników bez takiego serwisu pogwarancyjnego i bez zapewnienia części zamiennych.


Przejdź do strony głównej

Koszyk

Twój koszyk jest pusty ...

Serwis Silników

alt

FILMY

alt

Opinia o produkcie

Witam Jeśli komuś zależy na szybkości to nie polecam. Kolega kupił niedawno Osapiana 55lbs założył śrubę Machete III Motor Guide i na mojej łodzi w tych…
Ocena produktu 2/5

Serwis MAVER

alt

Zlokalizuj moją paczkę Geis

alt

Zlokalizuj moją paczkę DPD

Nasze hity

Statystyka

  • Aktualnie klientów na stronie: 15
  • Sklep odwiedziło: 5125352 klientów
  • Sklep działa od: 17-11-2009
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl